Bir ilkokulda yaşanan olay, öğretmenlik mesleğinin ne kadar kıymetli olduğunu bir kez daha göstermiş oldu. Öğrencilerinin hem akademik hem de sosyal gelişimlerine katkıda bulunmak için her gün sınıfa gelen öğretmenler, beklenmedik bir durumda canlarını riske atarak bir hayat kurtardılar. Olay, Gaziantep ilinde bulunan bir ilkokulda gerçekleşti. 10 yaşındaki bir öğrenci, yemek saatinde yutkunma zorluğu yaşarken, öğretmeni hızla müdahale ederek hayatını kurtardı.
Günlerden bir gün, öğretmen Zeynep Yıldız, sınıfında yemek saatinde sadece masalsı hikâyeler anlatmakla kalmıyor, aynı zamanda öğrencilerinin güvenliğini de sağlıyordu. Ancak, o gün yemek yeme sırasında biri talihsiz bir şekilde boğulma tehlikesi ile karşılaştı. 10 yaşındaki Ali, masasında oturmuş, elindeki yiyecekle boğazına kaçan bir lokma nedeniyle nefes almakta zorlanmaya başladı. Sınıfta alarm verici bir durum meydana geldi, öğrenciler panik içinde çığlık atmaya başladı. Ancak Zeynep öğretmen, krizi anında fark ederek soğukkanlılığını korudu.
Hızla Ali'ye doğru koşarak, eğitimi sırasında öğrendiği Heimlich manevrasını uygulamaya başladı. Bu yöntemde, boğulma tehlikesi yaşayan kişinin arkasına geçilir ve sert bir şekilde karın bölgesine yukarı doğru baskı yapılır. Zeynep öğretmenin cesur hamlesi, Ali’nin nefes almasını sağladı. Öğrencinin boğazındaki yiyecek, yapılan bu müdahale ile hızla çıkartıldı ve Ali derin bir nefes aldı.
Olayın ardından okul yönetimi ve öğrenciler, Zeynep öğretmeni cesaretinden dolayı kutlamak için bir araya geldi. Zeynep öğretmen, bu olayın bir tesadüf olduğunu ve eğitim hayatı boyunca, eğitim almanın ve bilgileri paylaşmanın önemini her zaman vurguladığını dile getirdi. “Her öğretmen, her zaman bir hayat kurtarmak için hazır olmalı. Bu durumun benim için ne anlama geldiğinin farkındayım, ama Allah’tan ki Ali kurtuldu,” dedi. Öğrenciler ve veliler, Zeynep öğretmen için bir teşekkür etkinliği düzenlemeye karar verdiler.
Heimlich manevrası, yutkunma zorluğu yaşayan kişilere uygulanabilecek hızlı ve etkili bir kurtarma tekniğidir. Boğulma olayları genellikle ani ve beklenmedik şekilde geliştiğinden, özellikle çocuklar arasında bu tür acil durumlara hazırlıklı olmak çok önemlidir. Eğitim kurumlarına, öğretmenlere ve öğrencilere, acil durumlarla başa çıkmak için bu tür hayat kurtaran tekniklerin öğretilmesi gerek. Pek çok okul, öğretmenlerine bu tür eğitimleri düzenli olarak vermekle birlikte, öğrencilere de temel hayat kurtarma becerilerini kazandırmak için seminerler düzenlenmelidir.
Bu tür olaylar, öğretmenlerin yanı sıra velilere de büyük bir sorumluluk yüklemektedir. Evde, çocuklarımıza acil durumlarda nasıl davranmaları gerektiğini öğretmek, onlara bu tür durumlarla baş etme becerisi kazandırmak önemlidir. Hem öğretmenlerin hem de velilerin, Heimlich manevrası gibi basit ve etkili hayat kurtarma yöntemlerini öğrenmeleri gerektiği açıktır. Zeynep öğretmenin cesur eylemi, sadece bağımsız bir öğretmen olarak değil, aynı zamanda bir öğretmen olarak toplumun ve öğrencilerinin can güvenliğini sağlamak adına nasıl bir sorumluluğa sahip olduğunu bir kez daha gözler önüne sermektedir.
Sonuç olarak, Zeynep öğretmenin gerçekleştirdiği bu kahramanlık eylemi, ilkokulda yalnızca bir acil durumdan ibaret kalmadı; aynı zamanda öğretmenlik mesleğinin ne denli önemli olduğunu da hatırlattı. Öğrencileri ile her an bağ kurabilen bir öğretmen olarak, Zeynep öğretmen, eğitim dünyasındaki pek çok insan için ilham verici bir figür haline geldi. Tüm öğretmenlerin, bu örnekte olduğu gibi, ufak bir anlık müdahale ile hayat kurtarabileceklerini unutmamak gerekiyor.